Jeżeli nie otrzymujesz kodu jednorazowego w procesie rejestracji konta, może to m.in. oznaczać, że:

  • wcześniej zalogowałeś się do serwisu poprzez login.gov.pl (jeśli choć raz skorzystałeś z logowania do serwisu poprzez Profil Zaufany, e-dowód lub narzędzie mojeID nie będziesz mógł zarejestrować konta w serwisie);
  • dane, które wprowadziłeś w formularzu rejestracji, nie pozwalają zidentyfikować Twojego rachunku PPK - sprawdź u swojego pracodawcy, czy zostałeś zapisany do PPK;
  • wiadomość z kodem mogła trafić do folderu SPAM lub wpisany przez Ciebie adres e-mail jest niepoprawny (jeżeli wybrałeś sposób kontaktu „e-mail”); 
  • wszystkie lub niektóre z danych wprowadzonych do formularza rejestracji są niezgodne z tymi przypisanymi do rachunku PPK, na podstawie którego próbujesz utworzyć konto w serwisie MojePPK. W praktyce mogą to być różne sytuacje, np.:
    • wybrałeś typ identyfikatora – „dowód osobisty”, a do rachunku PPK, na podstawie którego próbujesz się zarejestrować w serwisie, przypisany jest numer PESEL;
    • wprowadziłeś nowy numer dokumentu tożsamości, a Twój pracodawca, zapisując Cię do PPK, przekazał do instytucji finansowej stary numer – w takiej sytuacji powinieneś zaktualizować dane przypisane do rachunku PPK bezpośrednio w instytucji finansowej i dopiero wtedy ponownie spróbować zarejestrować się w serwisie;
    • wprowadziłeś kwotę ostatniej wpłaty podstawowej pracodawcy, której instytucja finansowa jeszcze nie odnotowała na rachunku PPK albo nie przekazała o niej informacji do Ewidencji PPK - w takiej sytuacji wpisz do formularza kwotę wpłaty z poprzedniego miesiąca albo odczekaj kilka dni aż dane zostaną odnotowane w Ewidencji PPK;
    • wybrałeś sposób kontaktu „telefon”, a do rachunku PPK, na podstawie którego próbujesz się zarejestrować, przypisany jest „adres e-mail” (lub odwrotnie) - w takiej sytuacji powinieneś spróbować zarejestrować konto w serwisie przy użyciu e-maila/telefonu lub zaktualizować dane przypisane do rachunku PPK bezpośrednio w instytucji finansowej.

 

Pamiętaj!
W formularzu rejestracji konta w serwisie MojePPK wpisujesz dane przypisane do jednego, wybranego przez Ciebie rachunku PPK. Dane przypisane do rachunku PPK to dane, które Twój pracodawca przekazał do instytucji finansowej, zapisując Cię do PPK. Jeśli sam dokonałeś aktualizacji danych po zapisaniu Cię do PPK, użyj nowych danych. Jeżeli nie masz potrzebnych danych, zwróć się do pracodawcy lub zaktualizuj je bezpośrednio w instytucji finansowej.