24 listopada 2023
Każdy pracodawca, który otrzymał wezwanie do zawarcia umowy o zarządzanie PPK, ma obowiązek poinformowania PFR o zawarciu umowy o zarządzanie PPK albo o przyczynie niezawarcia tej umowy. Jak wypełnić formularz i na co zwrócić szczególną uwagę?
Wezwanie otrzymają wszyscy pracodawcy, którzy zadeklarowali składki na obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i rentowe za osoby zatrudnione, ale nie widnieją w ewidencji PPK, prowadzonej przez PFR. Dokument zostanie udostępniony w profilu informacyjnym ZUS (PUE) i będzie zawierał link przekierowujący bezpośrednio do specjalnego formularza.
Pod adresem mojeppk.pl/wezwania uruchomiliśmy stronę, dotyczącą wezwań do zawarcia umowy o zarządzanie PPK. Zawiera ona – napisaną w prosty i przystępny sposób – instrukcję postępowania po otrzymaniu wezwania. Krok po kroku wyjaśniamy, kto powinien zawrzeć umowę, jak utworzyć PPK oraz w jaki sposób prawidłowo wypełnić formularz.