21 listopada 2022
Każdy pracodawca, który otrzymał wezwanie do zawarcia umowy o zarządzanie PPK, ma obowiązek poinformowania PFR o zawarciu umowy o zarządzanie PPK albo o przyczynie niezawarcia tej umowy. Jak wypełnić formularz i na co zwrócić szczególną uwagę? Zapraszamy na bezpłatne szkolenia online!
Wezwanie otrzymają wszyscy pracodawcy, którzy zadeklarowali składki na obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i rentowe za osoby zatrudnione, ale nie widnieją w ewidencji PPK, prowadzonej przez PFR. Dokument zostanie udostępniony w profilu informacyjnym ZUS (PUE) i będzie zawierał link przekierowujący bezpośrednio do specjalnego formularza. Jeśli pracodawca nie posiada PUE, wezwanie zostanie wysłane do niego pocztą. Więcej na temat wezwań można przeczytać na dedykowanej temu zagadnieniu stronie, dostępnej tutaj.
Bezpłatne szkolenia
Zapraszamy na bezpłatne szkolenia online, prowadzone przez ekspertów PFR Portal PPK. „Wezwanie do zawarcia umowy o zarządzanie PPK” to półgodzinne webinarium dla pracodawców oraz pracowników kadr i płac, podczas którego dowiesz się:
- czy masz obowiązek zawarcia umowy o zarządzanie PPK,
- jak wypełnić formularz odpowiedzi,
- jakie są konsekwencje niepodjęcia działań.
Uwaga! Na wezwanie do zawarcia umowy o zarządzanie PPK należy odpowiedzieć także wówczas, gdy pracodawca nie ma obowiązku zawarcia takiej umowy.
Skorzystaj ze wsparcia ekspertów, którzy pomogą Ci z powodzeniem przejść przez proces odpowiedzi na wezwanie oraz odpowiedzą na Twoje pytania. Aby wziąć udział w webinarium, wystarczy zarejestrować się poprzez dedykowany formularz zgłoszeniowy, dostępny tutaj. Zapisz się już dziś!
Autor: Marta Damm-Świerkocka