14 lutego 2024
Do końca lutego uczestnicy PPK powinni otrzymać od instytucji finansowych, prowadzących ich rachunki PPK, roczną informację o stanie swoich oszczędności.
Instytucja finansowa, która prowadzi rachunek PPK (fundusz inwestycyjny, fundusz emerytalny albo zakład ubezpieczeń), ma obowiązek przekazać uczestnikowi PPK, do ostatniego dnia lutego każdego roku, roczną informację o wysokości środków zgromadzonych na jego rachunku PPK. Informacja ta powinna zawierać także dane dotyczące wysokości wpłat dokonanych na rachunek uczestnika PPK oraz innych transakcji zrealizowanych na rachunku PPK uczestnika w poprzednim roku kalendarzowym.
Elektronicznie lub pocztą
Co do zasady, informacja roczna jest przekazywana w postaci elektronicznej, pozwalającej na utrwalenie jej treści na trwałym nośniku. Jednak - na wniosek uczestnika PPK - instytucja finansowa przekaże mu ją w postaci papierowej, czyli tradycyjnym listem. Stan środków na rachunku PPK i historię transakcji można oczywiście sprawdzić w dowolnym momencie, logując się do systemów informatycznych instytucji finansowych, które prowadzą PPK.
Serwis MojePPK
Przypominamy, że uczestnik PPK może sprawdzić stan oszczędności - na wszystkich swoich rachunkach PPK, w jednym miejscu - logując się do serwisu MojePPK. Do serwisu MojePPK uczestnicy programu mogą łatwo zalogować się za pośrednictwem login.gov.pl, czyli także bez konieczności tworzenia konta w serwisie.
Roczna informacja o wysokości środków, to jedna z trzech informacji, którą zgodnie z ustawą o PPK instytucja finansowa ma obowiązek przekazać uczestnikowi PPK. Po przystąpieniu do programu, uczestnik dostaje informację o zawarciu dla niego umowy o prowadzenie PPK („zapisaniu go” do PPK), a w pierwszym kwartale roku kalendarzowego, w którym osiągnie 60. rok życia - informację o warunkach, na jakich może wypłacić środki z PPK.
Autor: Redakcja PFR Portal PPK