25 marca 2021
Polski Fundusz Rozwoju i PFR Portal PPK we współpracy z Ministerstwem Finansów rozpoczęli kampanię promującą Pracownicze Plany Kapitałowe pod hasłem „Zostałeś? Zyskałeś!”. Kampania obejmująca telewizję, radio oraz reklamę w internecie rozpoczęła się 22 marca i potrwa do 30 kwietnia.
Głównym celem kampanii skierowanej do pracowników jest edukacja finansowa, wyjaśnienie celu powstania programu w związku z niekorzystną sytuacją demograficzną oraz prezentacja bardzo dobrych wyników funduszy PPK za 2020 rok. Przekazuje ona racjonalne argumenty, przemawiające za opłacalnością programu ─ przedstawia korzyści wynikające z pozostania w PPK i prezentuje rzeczywiste efekty oszczędzania osiągnięte przez… prawdziwych uczestników PPK, którzy dzielą się swoją historią.
Przekaz kampanii wspiera krótkie hasło „Zostałeś? Zyskałeś!”, które doskonale ilustruje wyniki funduszy PPK ─ mimo niespodziewanie trudnej sytuacji gospodarczo-społecznej spowodowanej wybuchem pandemii, fundusze zdefiniowanej daty zarobiły dla swoich uczestników 230 mln złotych, a średnia stopa zwrotu z inwestycji to 10,1%. Tegoroczne hasło kampanii jest zarówno przypomnieniem dla pracowników, którzy nie muszą robić nic, aby uczestniczyć w PPK, jak i zachętą dla tych, którzy nie zostali uczestnikami programu, by sprawdzili, ile mogliby zyskać, gdyby jednak… nie zrobili nic i zostali w PPK.
W spotach telewizyjnych zobaczymy Magdę, Sylwię i Rafała – uczestników PPK, którzy zostali w programie i… zyskali! Poznajcie Magdę, która ma małe dziecko i myśli o przyszłości swojej rodziny, Rafała, który na bieżąco sprawdza, ile ma zgromadzonych środków i wie, jak z nich skorzystać oraz Sylwię, która jest w programie od ponad roku i zgromadziła w PPK dwa razy więcej niż sama wpłaciła.
Oprócz telewizji zaplanowano również intensywne działania w internecie oraz radiu. Kampania będzie wspierana przez działania PR w mediach ogólnopolskich.
- Cieszę się, że w tegorocznej kampanii wzięli udział uczestnicy programu. To żywy dowód na to, że program działa i że naprawdę nie trzeba podejmować żadnego działania, żeby zobaczyć korzyści. Myślę, że po realizacji kampanii „Zostałeś? Zyskałeś!” wielu pracowników potwierdzi, że warto było zostać, a ci, którzy zrezygnowali zaczną zdawać sobie sprawę z potencjalnie utraconych korzyści ─ powiedział Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK.
Od 1 stycznia 2021 r. program Pracowniczych Planów Kapitałowych objął najmniejszych pracodawców z sektora prywatnego (tych, którzy na 31 grudnia 2019 r. zatrudniali mniej niż 20 osób zatrudnionych) oraz pracodawców, będących jednostkami sektora finansów publicznych (JSFP). Należą do nich m.in. organy władzy publicznej, jednostki samorządu terytorialnego, jednostki budżetowe, samorządowe zakłady budżetowe, państwowe fundusze celowe, samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, uczelnie publiczne czy państwowe lub samorządowe instytucje kultury.
(mar)