Strona główna / Aktualności / Zażalenia dotyczące ...

Zażalenia dotyczące funkcjonowania Instytucji Finansowych zarządzających aktywami PPK

Aktualności

Zażalenia dotyczące funkcjonowania Instytucji Finansowych zarządzających aktywami PPK

5 maja 2021

Zażalenia dotyczące funkcjonowania Instytucji Finansowych zarządzających aktywami PPK

Uprzejmie informujemy, że PFR Portal PPK nie nadzoruje instytucji finansowych oraz nie jest podmiotem właściwym do przyjmowania i rozpatrywania reklamacji na usługi świadczone przez te instytucje.

Instytucje Finansowe zarządzające funduszami zdefiniowanej daty w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych podlegają nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego. W ramach rozpatrywania sporów została wytyczona ścieżka ochronna dla klienta na rynku usług finansowych. 

Jednym z uprawnień uczestnika PPK lub osoby uprawnionej w rozumieniu ustawy z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1342) jest złożenie instytucji finansowej reklamacji, czyli zgłoszenia zastrzeżeń dotyczących usług świadczonych przez tę instytucję. Szczegółowe zasady składania reklamacji określone są przez poszczególne instytucje finansowe na ich stronach internetowych.

W przypadku trudności w sporządzeniu reklamacji można również zaczerpnąć pomocy z instytucji wskazanych przez KNF. Instytucje finansowe zobowiązane są udzielić odpowiedzi na reklamację najpóźniej w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Zważając na zawiłość niektórych przypadków ten czas może się wydłużyć do 60 dni – przy szczegółowym wyjaśnieniu przyczyny i wskazaniu przewidywanej daty rozpatrzenia.

Bezpłatne wsparcie można uzyskać także u Rzecznika Finansowego, powiatowych/miejskich rzeczników konsumentów, czy też w pozarządowych organizacjach konsumenckich jak Federacja Konsumentów i Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

W sytuacji braku możliwości rozstrzygnięcia sporu do wykorzystania są również możliwości pozasądowe na rynku finansowym, takie jak:

  • Sąd Polubowny przy KNF
  • Rzecznik Finansowy
  • Bankowy Arbitraż Konsumencki

 

Definitywnym i ostatecznym krokiem jest dochodzenie zadośćuczynienia w drodze powództwa cywilnego. Bezpłatną pomoc prawną w tym zakresie można uzyskać u rzeczników konsumentów i w organizacjach konsumenckich. Profesjonalną płatną pomoc prawną oferują kancelarie prawne.

Więcej informacji i dane kontaktowe w załączonej prezentacji poniżej lub do pobrania tutaj:

Autor: Agnieszka Husejnow-Perczyńska

Ostatnie wpisy
1

19 grudnia 2024

Biuletyn PPK: wzrost WAN o 649 mln zł
2

18 grudnia 2024

Najlepszy prezent na Święta – zadbaj o bezpieczeństwo finansowe bliskich z PPK
3

18 grudnia 2024

Polak Inwestor 2024 – Raport z badania
4

13 grudnia 2024

Godziny pracy Infolinii PPK w okresie świąteczno-noworocznym
5

9 grudnia 2024

"PPK krok po kroku" na Bielanach – bezpłatne konsultacje
Zobacz także
Zdjęcie artykułu vienna_polaczenie_1024

1 października 2024

Aegon i Vienna Life połączyły się z Compensą

Zdjęcie artykułu usuniecie-instytucji-z-ewidencji-1123

13 listopada 2023

Usunięcie instytucji finansowej z Ewidencji PPK na jej wniosek 

Zdjęcie artykułu nowe-przepisy-instytucje-finansowe-1123

2 listopada 2023

Nowe przepisy umożliwiają instytucji finansowej złożenie wniosku o usunięcie z Ewidencji PPK

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.