Strona główna / Aktualności / Zakończenie wdrażani ...

Zakończenie wdrażania Pracowniczych Planów Kapitałowych

Aktualności

Zakończenie wdrażania Pracowniczych Planów Kapitałowych

11 maja 2021

Zakończenie wdrażania Pracowniczych Planów Kapitałowych

10. maja br. zakończył się ostatni, IV etap wdrażania Pracowniczych Planów Kapitałowych. Tym samym, programem zostały objęte wszystkie podmioty zatrudniające, w tym jednostki sektora finansów publicznych.

Wdrażanie programu Pracowniczych Planów Kapitałowych rozpoczęło się 1. lipca 2019 r., kiedy do programu przystępowały największe firmy, zatrudniające ponad 250 osób (I etap).

Od stycznia 2020 r. PPK wdrażały firmy zatrudniające co najmniej 50 osób (II etap). W związku z pandemią Covid-19, przesunięto maksymalne terminy na zawarcie umów z instytucjami finansowymi dla tej grupy przedsiębiorstw. Tym samym, podmioty z II i III etapu (firmy zatrudniające co najmniej 50 osób i co najmniej 20 osób) obowiązywał jeden maksymalny termin na zawarcie umowy o zarządzanie i umowy o prowadzenie PPK – odpowiednio do 27. października oraz 10. listopada 2020 r.

Ostatni, IV etap, rozpoczął się 1. stycznia 2021 r. i objął jednostki sektora finansów publicznych oraz pozostałe podmioty zatrudniające, nie objęte wcześniejszymi etapami wdrażania. Ostateczny termin na podpisanie umów o prowadzenie PPK dla tej grupy podmiotów upłynął 10. maja br. 

 

Proces wdrażania PPK objął w sumie ponad 900 tysięcy podmiotów. Zakończenie wdrożenia programu nie oznacza jednak, że nowo powstające firmy nie mają obowiązku wprowadzania PPK.

Firmy, powstałe w 2021 r. (i później) wdrażają PPK na podstawie przepisów ogólnych ustawy. Co do zasady podmiot zatrudniający zawiera umowę o zarządzanie PPK, jeżeli zatrudnia co najmniej jednego pracownika, w imieniu którego jest obowiązany zawrzeć umowę o prowadzenie PPK. 

O wdrożeniu programu powinni pamiętać także mikroprzedsiębiorcy, którzy skorzystali z ustawowego zwolnienia. Zwolnienie mikroprzedsiębiorcy ze stosowania ustawy o PPK nie jest bezterminowe i obowiązuje do dnia, w którym pierwsza osoba zatrudniona złoży temu podmiotowi wniosek o dokonywanie wpłat do PPK lub do dnia, w którym mikroprzedsiębiorca zatrudni osobę, która nie zrezygnuje z dokonywania wpłat do PPK. Wprowadzenie PPK będzie również konieczne, gdy firma utraci status mikroprzedsiębiorcy.

O tym, dlaczego przedsiębiorcy powinni wspierać pracowników w decyzji o oszczędzaniu w PPK możecie posłuchać tutaj. O swoich doświadczeniach opowiadają pracodawcy, których łączy odpowiedzialność i troska o pracowników.

(mds)

Ostatnie wpisy
1

15 listopada 2024

O PPK podczas XII Kongresu Makroekonomicznego
2

15 listopada 2024

„Logowanie do PPK” – nowe szkolenie dla uczestników PPK
3

13 listopada 2024

O PPK podczas VI Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Zabezpieczenie Emerytalne”
4

8 listopada 2024

9. gala wręczenia nagród „Odpowiedzialny i Przyjazny Pracodawca”
5

6 listopada 2024

Ponad 100 lekcji w projekcie „Emerytura to nie bzdura”!
Zobacz także
Zdjęcie artykułu szkolenie_logowanie_1124

15 listopada 2024

„Logowanie do PPK” – nowe szkolenie dla uczestników PPK

Zdjęcie artykułu emerytura_to_nie_bzdrura_1124

6 listopada 2024

Ponad 100 lekcji w projekcie „Emerytura to nie bzdura”!

Zdjęcie artykułu czy_masz_prawo_do_doplaty_rocznej_1124

5 listopada 2024

Zrezygnowałeś z oszczędzania w PPK - sprawdź czy tegoroczne wpłaty do PPK dadzą Ci prawo do dopłaty rocznej

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.