25 lutego 2021
Do końca lutego każdy uczestnik PPK powinien otrzymać od instytucji finansowej roczną informację o stanie swoich oszczędności na rachunku PPK.
Instytucja finansowa, która prowadzi rachunek PPK (fundusz inwestycyjny, fundusz emerytalny lub zakład ubezpieczeń), ma obowiązek przekazania uczestnikowi PPK, do ostatniego dnia lutego każdego roku, rocznej informacji o wysokości środków zgromadzonych na jego rachunku PPK. Informacja ta powinna zawierać również dane dotyczące wysokości wpłat dokonanych na rachunek uczestnika PPK i innych transakcji zrealizowanych na jego rachunku w poprzednim roku kalendarzowym.
Standardowo, informacja ta jest przekazywana w postaci elektronicznej, pozwalającej na utrwalenie jej treści na trwałym nośniku. Jednak - na wniosek uczestnika PPK - instytucja finansowa przekaże mu ją w postaci papierowej, czyli tradycyjnym listem.
Stan środków na rachunku PPK i historię transakcji można oczywiście sprawdzić w dowolnym momencie, logując się do serwisów poszczególnych instytucji finansowych, które prowadzą PPK. Warto pamiętać, że już od początku przyszłego roku na portalu MojePPK pojawi się nowa funkcjonalność, dzięki której uczestnicy będą mogli sprawdzić wartość środków zgromadzonych na wszystkich utworzonych dla nich rachunkach PPK. Będzie to zdecydowane ułatwienie dla oszczędzających - w jednym miejscu będą mogli sprawdzić jaki kapitał uzbierali w PPK.
Roczna informacja o wysokości środków, to jedna z trzech informacji, którą zgodnie z ustawą o PPK instytucja finansowa ma obowiązek przekazać uczestnikowi. Po przystąpieniu do programu, uczestnik dostaje informację o zawarciu dla niego umowy o prowadzenie PPK, a w pierwszym kwartale roku kalendarzowego, w którym osiągnie 60. rok życia - informację o warunkach, na jakich może wypłacić środki z PPK.
(ama)