21 lutego 2022
Do końca lutego uczestnicy PPK powinni otrzymać od instytucji finansowych, prowadzących ich rachunki PPK, roczną informację o stanie swoich oszczędności.
Instytucja finansowa, która prowadzi rachunek PPK (fundusz inwestycyjny, fundusz emerytalny albo zakład ubezpieczeń), ma obowiązek przekazania uczestnikowi PPK, do ostatniego dnia lutego każdego roku, rocznej informacji o wysokości środków zgromadzonych na jego rachunku PPK. Informacja ta powinna zawierać także dane dotyczące wysokości wpłat dokonanych na rachunek uczestnika PPK oraz innych transakcji zrealizowanych na rachunku PPK uczestnika w poprzednim roku kalendarzowym.
Elektronicznie lub pocztą
Standardowo, informacja roczna jest przekazywana w postaci elektronicznej, pozwalającej na utrwalenie jej treści na trwałym nośniku. Jednak - na wniosek uczestnika PPK - instytucja finansowa przekaże mu ją w postaci papierowej, czyli tradycyjnym listem.
Stan środków na rachunku PPK i historię transakcji można oczywiście sprawdzić w dowolnym momencie, logując się do systemów obsługowych poszczególnych instytucji finansowych, które prowadzą PPK.
Serwis MojePPK
Przypominamy również, że od stycznia br. mojeppk.pl ma nową funkcjonalność – logowanie do serwisu MojePPK.
Za pośrednictwem nowego serwisu, uczestnik PPK może sprawdzić stan oszczędności na wszystkich swoich rachunkach PPK.
Serwis MojePPK podłączony jest do Węzła Krajowego, dzięki czemu uczestnicy PPK mogą zweryfikować swoją tożsamość online i zalogować się do serwisu np. poprzez Profil Zaufany – to ogromne ułatwienie w dostępie do informacji o oszczędnościach zgromadzonych w PPK.
Zaloguj się do serwisu MojePPK i sprawdź, ile zyskałeś!
Autor: Anna Maciocha