15 października 2020
27 października mija ostateczny termin na zawarcie przez firmy zatrudniające z tzw. II i III etapu wdrożenia PPK umowy o zarządzanie PPK. Jeśli do tej pory nie udało im się wybrać instytucji finansowej w porozumieniu z przedstawicielami załogi (termin na zawarcie porozumienia minął 28 września) mogą wybrać ją sami, mając na względzie m.in. najlepiej rozumiany interes osób zatrudnionych.
Wybór instytucji finansowej to pierwszy krok w procesie tworzenia PPK w firmie. Kolejnym jest zawarcie przez pracodawcę umowy o zarządzanie PPK oraz umowy o prowadzenie PPK. Z tym też pracodawca nie powinien zwlekać. W przypadku, gdy pracodawca nie zawrze umowy o zarządzanie PPK w wyznaczonym terminie, zostanie pisemnie wezwany przez Polski Fundusz Rozwoju do jej zawarcia z tzw. wyznaczoną instytucją finansową, której rolę pełni PFR TFI albo do przekazania informacji o zawarciu umowy o zarządzanie PPK z inną instytucją finansową. Będzie miał na to 30 dni od otrzymania wezwania.
- Podmiot zatrudniający, który prowadzi pracowniczy program emerytalny (PPE) spełniający warunki, które zwalniają ten podmiot z obowiązku utworzenia PPK na wezwanie PFR, o którym mowa powyżej, przekazuje do PFR oświadczenie o prowadzeniu PPE wraz ze wskazaniem wysokości naliczanej i odprowadzanej składki podstawowej do PPE w rozumieniu ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych oraz procentowego udziału osób zatrudnionych, które uczestniczą w PPE - wyjaśnia Małgorzata Jankowska, ekspert PFR Portal PPK, w tekście opublikowanym na portalu prawo.pl.
Cały tekst przypominający o obowiązkach pracodawców wdrażających PPK znajduje się poniżej.
(mj)