16 lipca 2020
PFR Portal PPK, wydawca portalu MojePPK.pl., opublikował fachowy poradnik z cyklu „PPK w praktyce: Poradnik PPK dla kadr i płac”. Właśnie się ukazała jego aktualizacja.
Książka odpowiada na setki bardzo szczegółowych pytań, np. kto odpowiada definicji osoby zatrudnionej czy jakie warunki musi spełniać agencja pracy, co to jest struktura wielopracodawcza, jak należy wyłonić reprezentację osób zatrudnionych czy jak zawierać umowę o prowadzenie PPK w okresie przejściowym.
W najnowszej, opublikowanej 16 lipca wersji, jest kilka znaczących nowości. - Dokonano aktualizacji treści poradnika po przesunięciu maksymalnych terminów na wdrożenie PPK przez podmioty zatrudniające (50+) z II etapu wdrożenia programu, a także rozbudowano materiał o nowe treści dotyczące m.in. potrąceń z wynagrodzenia uczestnika PPK czy wyboru instytucji finansowej przez samorządy - mówi Anna Maciocha, ekspertka PFR Portal PPK z Biura Redakcyjnego tej spółki.
Poradnik na 80 stronach szczegółowo informuje o obowiązkach, terminach i procedurach obowiązujących pracodawców i pracowników wchodzących do programu Pracowniczych Planów Kapitałowych. Publikacja zawiera także słowniczek podstawowych pojęć oraz listę kluczowych aktów prawnych obowiązujących przy wprowadzaniu PPK, a także kilkanaście tabel zawierających zarówno algorytmy procedur, jak i przykładowe wyliczenia wpłat na PPK.
„Poradnik PPK dla kadr i płac” jest publikacją bezpłatną, można ją w całości przeczytać poniżej lub pobrać z serwisu MojePPK, jest dostępna także jako e-book w popularnych serwisach wydawniczych - na Apple Books i Google Play.
(jb)