28 listopada 2019
Czy pamiętasz, że wkrótce II tura wejścia w życie PPK? Od początku roku 2020 system obejmie firmy zatrudniające co najmniej 50 osób. Sprawdź, jak się przygotować przed startem!
Zbliża się kolejny termin podpisywania umów o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi dla przedsiębiorców, którzy zatrudniają przynajmniej 50 pracowników według stanu na 30 czerwca 2019 r. Jest to zatem ostatni dzwonek na przygotowanie się firm do wdrożenia systemu PPK!
Start pierwszej tury, która obejmowała firmy zatrudniające co najmniej 250 osób, miał miejsce 1 lipca 2019 r. Druga grupa przedsiębiorców zostanie objęta programem od nowego roku, czyli z dniem 1 stycznia 2020 r.
Funkcjonowanie PPK w firmie – jak się przygotować?
Przed rozpoczęciem działania programu PPK dobrze jest odpowiednio przygotować firmę pod kątem odpowiedniego zaplecza organizacyjnego. Po dokonaniu wyboru instytucji finansowej, warto przygotować:
- listę pracowników wraz z wyszczególnieniem ich wieku, z podziałem na poszczególne kategorie wiekowe. Proponowane grupy wiekowe w latach to 18-54, 55-69 oraz osoby, które ukończyły 70 lat;
- zbiorcze zestawienie do listy pracowników, które zawiera takie informacje jak: dane identyfikacyjne pracownika, rodzaj zatrudnienia, wysokość wynagrodzenia, a także dodatkowe kryteria, które mają wpływ na podleganie obowiązkowi PPK, takie jak urlop macierzyński, wychowawczy czy pensja niższa niż 1,2 minimalnego wynagrodzenia.
Przed startem Pracowniczych Planów Kapitałowych – na co zwrócić uwagę?
Zanim pracodawca zacznie realizację programu PPK w swoim przedsiębiorstwie, z pewnością przyda się wykonanie kalkulacji, dotyczącej oszacowania kosztów wpłat osób podlegających PPK. Ponadto, należy uwzględnić dodatkowe nakłady finansowe, związane z wdrożeniem PPK w firmie, takie jak na przykład przygotowanie systemu kadrowo-płacowego czy prowadzenie administracji.
(ada)