Strona główna / Aktualności / PPK dla firm od 50 p ...

PPK dla firm od 50 pracowników - druga faza już niebawem

Aktualności

PPK dla firm od 50 pracowników - druga faza już niebawem

28 listopada 2019

PPK dla firm od 50 pracowników - druga faza już niebawem

Czy pamiętasz, że wkrótce II tura wejścia w życie PPK? Od początku roku 2020 system obejmie firmy zatrudniające co najmniej 50 osób. Sprawdź, jak się przygotować przed startem!

Zbliża się kolejny termin podpisywania umów o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi dla przedsiębiorców, którzy zatrudniają przynajmniej 50 pracowników według stanu na 30 czerwca 2019 r. Jest to zatem ostatni dzwonek na przygotowanie się firm do wdrożenia systemu PPK!
Start pierwszej tury, która obejmowała firmy zatrudniające co najmniej 250 osób, miał miejsce 1 lipca 2019 r. Druga grupa przedsiębiorców zostanie objęta programem od nowego roku, czyli z dniem 1 stycznia 2020 r.

Funkcjonowanie PPK w firmie – jak się przygotować?

Przed rozpoczęciem działania programu PPK dobrze jest odpowiednio przygotować firmę pod kątem odpowiedniego zaplecza organizacyjnego. Po dokonaniu wyboru instytucji finansowej, warto przygotować:

  • listę pracowników wraz z wyszczególnieniem ich wieku, z podziałem na poszczególne kategorie wiekowe. Proponowane grupy wiekowe w latach to 18-54, 55-69 oraz osoby, które ukończyły 70 lat;
  • zbiorcze zestawienie do listy pracowników, które zawiera takie informacje jak: dane identyfikacyjne pracownika, rodzaj zatrudnienia, wysokość wynagrodzenia, a także dodatkowe kryteria, które mają wpływ na podleganie obowiązkowi PPK, takie jak urlop macierzyński, wychowawczy czy pensja niższa niż 1,2 minimalnego wynagrodzenia.

 

Przed startem Pracowniczych Planów Kapitałowych – na co zwrócić uwagę?

Zanim pracodawca zacznie realizację programu PPK w swoim przedsiębiorstwie, z pewnością przyda się wykonanie kalkulacji, dotyczącej oszacowania kosztów wpłat osób podlegających PPK. Ponadto, należy uwzględnić dodatkowe nakłady finansowe, związane z wdrożeniem PPK w firmie, takie jak na przykład przygotowanie systemu kadrowo-płacowego czy prowadzenie administracji.

(ada)

Ostatnie wpisy
1

14 stycznia 2025

Zakończył się Rok Edukacji Ekonomicznej 2024 – relacja
2

14 stycznia 2025

Jak informowaliśmy o PPK – podsumowanie 2024 roku
3

13 stycznia 2025

Bezpłatne szkolenie „System emerytalny – czy wiesz, jak zabezpieczyć swoją przyszłość?”
4

10 stycznia 2025

Nowy rok, nowe oszczędności! Jak zbudować finansową przyszłość z PPK?
5

8 stycznia 2025

Akumulacja prywatnych emerytur na Litwie: przetrwać kryzysy i reformy
Zobacz także
Zdjęcie artykułu podsumowanie_2024_roku

14 stycznia 2025

Jak informowaliśmy o PPK – podsumowanie 2024 roku

Zdjęcie artykułu przekazanie_informacji_o_ppe_0125

2 stycznia 2025

Podmioty prowadzące PPE mają obowiązek przekazania informacji do PFR

Zdjęcie artykułu wysylka_wezwan_PPK_1124

21 listopada 2024

Wysyłka wezwań do zawarcia umowy o zarządzanie PPK w tym roku w formie listownej

W ramach realizacji usług przez PFR Portal PPK Sp z o. o. oraz dla celów statystycznych, serwis internetowy www.mojeppk.pl stosuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki, w celu zablokowania zapisywania plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji w Polityce Prywatności.