10 stycznia 2020
Polski Fundusz Rozwoju wysłał wezwania do pracodawców (250+), którzy nie dotrzymali terminu zawarcia umów o zarządzanie PPK.
Przypomnijmy, podmioty, które na 31 grudnia 2018 r. zatrudniały co najmniej 250 osób, miały obowiązek do 25 października 2019 r. podpisać umowę o zarządzanie PPK, która formalnie stworzyłaby program PPK w miejscu pracy.
Pracodawcy, którzy nie dopełnili tego obowiązku, otrzymali wezwania (wysłane przez PFR S.A.) do zawarcia umowy o zarządzanie PPK z wyznaczoną instytucją finansową (PFR TFI S.A.) - w terminie 30 dni od otrzymania wezwania, albo do przekazania informacji o zawarciu umowy o zarządzanie PPK z inną instytucją finansową.
Jeżeli podmiot zatrudniający nie zawarł umowy o zarządzanie PPK, gdyż prowadzi Pracowniczy Program Emerytalny (PPE) na warunkach zwalniających ze stosowania ustawy o PPK, w odpowiedzi na wezwanie powinien przekazać do PFR oświadczenie o prowadzeniu PPE wraz ze wskazaniem wysokości naliczanej i odprowadzanej składki podstawowej do PPE oraz procentowego udziału osób zatrudnionych, które uczestniczą w PPE.
Pracodawcy, którzy otrzymali wezwania, zostali poproszeni o uzupełnienie i odesłanie Załącznika nr 1 do tego wezwania. Zgodnie z jego treścią, pracodawcy, którzy nie dotrzymali ustawowych terminów, będą mogli przesłać wyjaśnienia dotyczące przyczyn niezawarcia umowy o zarządzanie PPK.
(red)