25 listopada 2020
Miło nam poinformować, że nakładem PFR Portal PPK ukazała się dzisiaj nowa broszura informacyjna pt. "Umowa o zarządzanie PPK i umowa o prowadzenie PPK". Licząca 40 stron publikacja jest skierowana do wszystkich przedstawicieli pracodawców i w praktyczny sposób przybliża zagadnienia związane z zawieraniem tych umów.
Publikacja odpowiada m.in. na pytanie, kogo dotyczy obowiązek zawarcia umów, jakie podmioty są zwolnione z obowiązku zawarcia tych umów czy na jakich zasadach można rozwiązać te umowy.
"Na obowiązek utworzenia PPK składa się w szczególności zawarcie dwóch umów: umowy o zarządzanie PPK i umowy o prowadzenie PPK. Podmiot zatrudniający zawiera obie te umowy z wybraną instytucją finansową, która następnie otworzy prywatne rachunki PPK uczestników i będzie zarządzała gromadzonymi na nich oszczędnościami - piszą autorzy najnowszej publikacji, eksperci PFR Portal PPK Anna Maciocha, Anna Puszkarska i Łukasz Skoczeń. "Rachunki uczestników PPK będą zasilane wpłatami tych uczestników, pracodawców oraz wpłatami i dopłatami ze strony państwa. Umowy tworzące PPK, tj. umowa o zarządzanie PPK i umowa o prowadzenie PPK, ustanawiają zasady funkcjonowania PPK i formalnie tworzą PPK w miejscu pracy. Przepisy ustawy o PPK przewidują jednak wyjątki od obowiązku tworzenia PPK, które – wraz z ogólnymi zasadami zawierania umów – opiszemy w tej publikacji".
W serii „PPK w praktyce” ukazały się wcześniej dwa tytuły – „Podatki” oraz „Poradnik PPK dla kadr i płac”. Obie te pozycje są bezpłatnie dostępne w sieci, m.in. w Google Play oraz w serwisie MojePPK.pl. Najnowszą publikację można pobrać pod tym adresem.
(bwp)