23 sierpnia 2024
Po przystąpieniu do Pracowniczych Planów Kapitałowych i „zapisaniu” Cię przez pracodawcę, otrzymujesz od instytucji finansowej dane do logowania na Twój prywatny rachunek PPK. Jeśli je zgubisz, a dodatkowo nie pamiętasz, w której instytucji masz swoje konto, nie przejmuj się – bardzo łatwo to sprawdzić.
Pakiet powitalny, który otrzymujesz od instytucji finansowej po utworzeniu dla Ciebie rachunku PPK, zazwyczaj przychodzi mailem. Jest to uzależnione od informacji, jakie przekazał instytucji finansowej Twój pracodawca. Jeśli nie podał Twojego adresu e-mail, pakiet otrzymasz pocztą.
Logowanie w aplikacji instytucji finansowej
Po zalogowaniu się na swój rachunek PPK w aplikacji instytucji finansowej masz podgląd na wpłaty własne, pracodawcy i dopłaty państwa. W każdej chwili możesz sprawdzić stan swoich oszczędności oraz złożyć dyspozycje, dotyczące Twoich pieniędzy: zwrotu, wypłaty w szczególnych sytuacjach życiowych lub wypłaty po 60. roku życia. Możesz także zmienić dane kontaktowe oraz wskazać osoby uprawnione do dziedziczenia Twoich oszczędności.
Nie znam hasła – co zrobić?
Bywa jednak, że w związku z rozwojem zawodowym i zmianami pracy, dane do logowania mogą nam zaginąć. Co więcej, po kilku latach możemy nie pamiętać, w jakiej instytucji mieliśmy rachunek lub rachunki PPK. Z pomocą przyjdzie nam wówczas Serwis MojePPK.
Do Serwisu MojePPK możemy zalogować się np. poprzez bankowość elektroniczną. Nie złożymy tam żadnych dyspozycji, mamy jednak możliwość podejrzenia, ile środków zgromadziliśmy oraz w jakiej instytucji finansowej mamy rachunek lub rachunki PPK. Gdy wiemy już, jaki podmiot zarządza naszymi środkami, wystarczy zadzwonić lub napisać do konkretnej instytucji finansowej, która z pewnością udzieli wyczerpujących informacji na temat przywrócenia danych do logowania. Dane kontaktowe wszystkich podmiotów, zarządzających PPK, znajdują się tutaj.
Autor: Marta Damm-Świerkocka