10 listopada 2020
To już ostatni dzień dla firm zatrudniających co najmniej 20 osób na podpisanie umowy o prowadzenie rachunków Pracowniczych Planów Kapitałowych dla swoich pracowników. Jak poradziła sobie z tym firma z I etapu wdrażania PPK? W wywiadzie dla Interia.pl opowiedział o tym Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor Pionu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w firmie Budimex S.A.
– W Budimexie przygotowania do wdrożenia PPK rozpoczęły się już na początku 2019 roku, od wybrania instytucji finansowej. Proces wyboru był podzielony na dwa etapy. W pierwszym zrobiliśmy preselekcję firm, biorąc pod uwagę takie kryteria, jak: siła finansowa, przejrzystość akcjonariatu, wielkość instytucji oraz to, jak długo działa ona na polskim rynku. W drugim kroku, przy podejmowaniu finalnej decyzji, ocenialiśmy: efektywność zarządzania, wysokość opłat, doświadczenie w zarządzaniu funduszami emerytalnymi, powdrożeniowe wsparcie dla pracowników oraz zakres wsparcia dla Budimeksu przed i po wdrożeniu PPK – wyjaśnia Cezary Mączka. W przypadku rozproszonej struktury pracowników, ważne było sprawdzenie, czy dana instytucja posiada oddziały regionalne, tak by osoby nie korzystające z aplikacji mobilnych miały możliwość bezpośredniego kontaktu z instytucją finansową.
Ciekawostką jest wykorzystanie w promocji Pracowniczych Planów Kapitałowych blogera finansowego. Wspólnie opracowaliśmy cykl artykułów tłumaczących zasady działania programu, ale też często skomplikowane kwestie finansowe. I to okazał się strzał w dziesiątkę. Artykuły o PPK miały naprawdę dużo odsłon i komentarzy. Stworzyliśmy też dedykowaną stronę do promocji programu, organizowaliśmy webinary z udziałem wspomnianego blogera, podczas których pracownicy mogli zadawać pytania – opowiada przedstawiciel Budimexu. Poza niestandardową formą dotarcia z informacjami do pracowników, wykorzystywano także materiały portalu mojeppk.pl oraz bezpłatne szkolenia, oferowane przez PFR Portal PPK.
Cały wywiad można przeczytać tutaj.
(mds)