13 stycznia 2021
Rok 2020 był czasem szczególnym. Pandemia nie tylko pokrzyżowała wiele planów, ale także wymagała dużej elastyczności działania i szybkiego reagowania na zmieniające się warunki. Mimo wielu trudności i niespodziewanych wyzwań, nie zwalnialiśmy tempa.
Mijający rok to przede wszystkim duży sukces portalu MojePPK.pl, którego liczba odsłon przekroczyła 12 milionów. Blisko 3 miliony użytkowników, prawie 1,5 miliona pobrań plików, 1,4 miliona odsłon kalkulatora PPK oraz około 130 tysięcy pobranych ofert instytucji finansowych pokazuje, jak dużym zainteresowaniem cieszą się zamieszczane przez nas treści.
Połączenie II i III etapu wdrażania PPK, spowodowane pandemią, oznaczało potrzebę skierowania do przystępujących firm wszelkich informacji, które ułatwiają proces wprowadzania programu. Poza aktualnościami, rozszerzaliśmy zakładki dla pracodawców i pracowników, na bieżąco uaktualnialiśmy oferty instytucji finansowych, przedstawialiśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, udostępnialiśmy gotowe materiały i poradniki do pobrania, z których mogły skorzystać osoby wdrażające PPK w firmach. Nasze Biuro Redakcji przygotowało ponad 2 500 odpowiedzi na zapytania w zakresie PPK, Tarczy Finansowej PFR oraz Tarczy Antykryzysowej, opracowało ok. 300 publikacji, na bieżąco współpracowało z organami publicznymi, w tym z Ministerstwem Finansów, Komisją Nadzoru Finansowego, Urzędem Zamówień Publicznych, również w zakresie postulatów dotyczących nowelizacji ustawy o PPK.
Mimo zmieniających się szybko warunków, nasi eksperci regionalni przeprowadzili w 2020 roku 2601 bezpłatnych szkoleń. Wzięły w nich udział 117 663 osoby z 5 749 podmiotów, zatrudniających 622 300 pracowników. Ponad połowa szkoleń z racji pandemii odbywała się w formie online i obejmowała zarówno pracodawców i osoby odpowiedzialne za wdrożenie PPK, jak również pracowników. Średnio partycypacja w firmach, które brały udział w naszych szkoleniach, rosła o 15 punktów procentowych! W połowie grudnia osiągnęliśmy najlepszy wynik zapisów na szkolenia online – w ciągu jednego tygodnia aż 848 osób postanowiło skorzystać z tej formy wsparcia. Poza cyklicznymi szkoleniami, nasi eksperci prowadzili także webinaria, między innymi „Pracodawcy-Pracodawcom”, przedstawiający dobre praktyki firm, które już wdrożyły program czy też „PPK – plany, prognozy, komentarze”, prezentujący szerszy punkt widzenia. Sprawnie działała także nasza infolinia, która w tym roku udzieliła ponad 27 tysięcy informacji.
W sumie w 2020 r. wzięliśmy udział w ponad 2600 wydarzeniach edukacyjnych. We wrześniu odwiedziliśmy 16 województw podczas konferencji „PPK blisko Ciebie”. We współpracy z wojewodami nie tylko zachęcaliśmy do udziału w programie, ale też przeprowadziliśmy szkolenia dla 1196 uczestników. Dzięki doniesieniom medialnym o tych wydarzeniach, informacja o Pracowniczych Planach Kapitałowych dotarła do ponad 2 milionów odbiorców. Braliśmy także udział w licznych konferencjach i spotkaniach zewnętrznych, informując o PPK i rozwiewając wątpliwości, dotyczące programu. Nie zabrakło nas w mediach – w prasie, radiu oraz w serwisach internetowych można było znaleźć wiele istotnych informacji o naszym programie. Tylko w listopadzie artykuły o PPK zamieściło ponad 1000 stron internetowych. Dużym sukcesem okazała się także ogólnopolska kampania telewizyjna „PPK – ja zostaję!”.
Poza stroną internetową, działaliśmy również w mediach społecznościowych. Na bieżąco informowaliśmy o programie na portalach Facebook, Instagram, LinkedIn. Nasz kanał Youtube sukcesywnie się rozwijał. „PPK Express”, „PPK daje radę”, to tylko część propozycji, które pojawiły się w trakcie ubiegłego roku. Nasze podcasty szkoleniowe udostępnialiśmy bezpłatnie na kanałach audio w SoundCloud, Spotify, Apple Podcasts i Google Podcasts.
To tylko część działań, prowadzonych przez nas w 2020 roku. Warto zaznaczyć, że wszystkie szkolenia i aktywności, dotyczące szerzenia wiedzy o Pracowniczych Planach Kapitałowych, są bezpłatne i ogólnodostępne. Jako jedyne oficjalne źródło wiedzy na temat PPK wciąż się rozwijamy, by jak najlepiej dostosowywać naszą ofertę do Państwa potrzeb.
(mds)