30 grudnia 2021
-
Dwie ogólnopolskie kampanie informacyjne.
-
7,4 miliona odsłon portalu mojeppk.pl w 2021 roku.
-
36 tysięcy odebranych połączeń w Contact Center.
W mijającym roku, poza licznymi szkoleniami oraz stałą obecnością w prasie, internecie, radiu i telewizji, zrealizowaliśmy dwie duże ogólnopolskie kampanie informujące o założeniach i zaletach Pracowniczych Planów Kapitałowych. Wszystkie informacje o programie można było także znaleźć na stronie mojeppk.pl. W 2021 r. portal zanotował ponad 7,4 miliona odsłon, zyskując 2,8 miliona unikalnych użytkowników.
Ogólnopolskie kampanie informacyjne
Na przełomie marca i kwietnia rozpoczęliśmy wraz z Polskim Funduszem Rozwoju i Ministerstwem Finansów kampanię promującą Pracownicze Plany Kapitałowe pod hasłem „Zostałeś? Zyskałeś!”. Skierowana do pracowników kampania obejmowała telewizję, radio oraz reklamę internetową. Głównym celem prezentowanych informacji była edukacja finansowa, wyjaśnienie celu powstania programu oraz prezentacja bardzo dobrych wyników funduszy PPK za 2020 rok. Korzyści wynikające z pozostania w PPK i rzeczywiste efekty oszczędzania przedstawiali w spotach prawdziwi uczestnicy programu: Sylwia, Magda i Rafał. Kampania dotarła do ponad 12 milionów odbiorców.
W 2021 roku o PPK opowiadali nie tylko pracownicy, którzy są uczestnikami programu, ale także sami pracodawcy, którzy wspierają swoich pracowników w oszczędzaniu w Pracowniczych Planach Kapitałowych. W krótkich nagraniach 6 przedsiębiorców z różnych branż opowiedziało o swoich doświadczeniach z PPK, odpowiedzialności i wspieraniu pracowników, a także o tym, dlaczego PPK to dobry program z punktu widzenia pracodawcy. Kampania obejmowała spoty radiowe oraz internet, zobaczyło ją ponad 2,5 miliona osób.
Mijający rok to także prawie 650 publikacji własnych na temat Pracowniczych Planów Kapitałowych w prasie i na portalach internetowych. Byliśmy także aktywni w mediach społecznościowych, zamieszczając w sumie ponad 1000 wpisów.
Portal MojePPK.pl
Portal mojeppk.pl, który jest jedynym oficjalnym źródłem wiedzy o Pracowniczych Planach Kapitałowych, zanotował w 2021 roku ponad 7,4 miliona odsłon. Jest to między innymi efekt zdecydowanie większego w porównaniu do poprzedniego roku zainteresowania informacjami skierowanymi do obecnych i potencjalnych uczestników programu.
Najczęściej odwiedzaną stroną od początku istnienia serwisu jest zakładka skierowana właśnie do tej grupy (ponad 2,5 miliona odsłon). Kolejne miejsce zajmują strony z kalkulatorami, pozwalającymi na wyliczenie przyszłych oszczędności (blisko 2 miliony symulacji). Z portalu chętnie korzystają także pracodawcy – dedykowana im część zanotowała prawie 1,6 mln odsłon. Dużym zainteresowaniem cieszą się również oferty instytucji finansowych zarządzających PPK – zajrzano tam ponad 1,15 mln razy.
Portal w liczbach od powstania serwisu (na dzień 26.12):
- 18 618 234 odsłon
- 6 035 124 użytkowników
- 26 481 429 wysłanych powiadomień (push)
- 1 800 015 pobranych plików
- 387 785 pobranych publikacji
Najchętniej pobieraną publikacją portalu był „Niezbędnik pracodawcy – jak wprowadzić PPK w firmie”, skierowany do pracodawców oraz pracowników kadr i płac. Pobrano go ponad 112 tys. razy. Na drugim miejscu uplasował się „Poradnik Pracownika. To warto wiedzieć o PPK”, który został pobrany ponad 88 tys. razy.
Contact Center PPK
Na Państwa pytania odpowiadamy także pod numerem infolinii 800 775 775. Głównym zadaniem Contact Center jest udzielanie wszystkim zainteresowanym informacji o szczegółach funkcjonowania Pracowniczych Planów Kapitałowych – zarówno pracownikom, jak i pracodawcom. Nasi doradcy obsługują dodatkowo kanały elektroniczne: mail, czat i Messenger.
Contact Center w liczbach w 2021 roku (na dzień 28.12):
- 35 798 odebranych połączeń
- 2 118 wykonanych połączeń
- 5 284 odpowiedzi na maile
- 3 643 odpowiedzi udzielonych na czacie
Popularność i zaufanie do tej formy kontaktu stale rośnie. Z Contact Center coraz częściej korzystają pracownicy i uczestnicy PPK, w tym roku ponad 1/3 kontaktów pochodziła właśnie od tej grupy. Wiedza i kompetencje naszych konsultantów zostały bardzo wysoko ocenione podczas badania jakości usług, zarówno jeśli chodzi o wiedzę merytoryczną, jak i jakość obsługi klienta.
Autor: Marta Damm-Świerkocka