10 stycznia 2022
Trzy lata temu, 8 stycznia 2019 roku, podczas konferencji prasowej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie premier Mateusz Morawiecki oficjalnie zainaugurował powstanie strony mojeppk.pl – portalu informacyjnego poświęconego Pracowniczym Planom Kapitałowym. Co zmieniło się na przestrzeni tych lat?
Pierwszego dnia w serwisie znajdowało się 8 stron, które do końca dnia obejrzało niespełna 1800 osób, generując ponad 8 tys. odsłon. Dziś portal to ponad 3000 stron, ponad 6 milionów użytkowników i blisko 19 milionów odsłon.
- Mimo zakończenia w maju wdrożenia programu Pracowniczych Planów Kapitałowych, nie osiadamy na laurach. Cały czas rozwijamy nasz portal. Świadczą o tym przede wszystkim wyniki serwisu. Prawie połowa pracowników, którzy mogą być uczestnikami programu, weszła na nasz serwis – informuje Małgorzata Smołkowska, członkini zarządu PFR Portal PPK.
W minionym roku wprowadziliśmy szereg usprawnień ułatwiających użytkownikom poruszanie się i korzystanie ze strony MojePPK.pl.
Jedną ze zmian jest wdrożenie rozbudowanego serwisu FAQ. W tym momencie w serwisie znajdziecie najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi dotyczące pracownika, pracodawcy, wezwań PFR i serwisu logowania MojePPK. Jest już ich ponad 500!
Na naszej stronie udostępniamy również blisko 90 różnych materiałów informacyjnych o PPK do pobrania, zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy. Znajdziemy tam nie tylko deklaracje, wnioski i wzory, ale także liczne poradniki, prezentacje, ulotki i plakaty tworzone przez zespół ekspertów PFR Portal PPK. Część materiałów tworzymy w językach obcych – angielskim, ukraińskim, ale także wietnamskim i białoruskim. Na MojePPK.pl prezentowane są również oferty wszystkich Instytucji Finansowych, które są wpisane do ewidencji PPK.
Rozwijając bezpośrednie kanały kontaktu użytkowników z ekspertami z zakresu PPK, wdrożyliśmy chatbota, obsługiwanego przez infolinię PPK. Poprzez ten kanał komunikacji udzieliliśmy w 2021 roku 3643 odpowiedzi.
Jednocześnie nasza strona od roku funkcjonuje według standardu WCAG 2.0. Nowa funkcjonalność jest dostępna w prawym górnym rogu, w zakładce A-zmień wersję strony na wysokokontrastową. Dzięki temu poprawił się komfort korzystania z serwisu dla osób z niepełnosprawnościami.
Pod koniec roku 2021, w ostatnich dniach grudnia, został uruchomiony serwis rachunek.mojeppk.pl - rozwiązane skierowane do uczestników Pracowniczych Planów Kapitałowych. Po zalogowaniu (przez profil zaufany lub za pomocą konta w serwisie), uczestnik uzyskuje dostęp do danych o łącznych środkach zgromadzonych w programie, a także szczegółowe informacje o posiadanych rachunkach PPK. Portal ma charakter wyłącznie informacyjny i nie pozwala na składanie żadnych dyspozycji, związanych z oszczędnościami. Do dnia dzisiejszego już 26 tys. osób sprawdziło stan swoich rachunków PPK
- Serwis MojePPK to przełomowy krok we wdrażaniu Pracowniczych Planów Kapitałowych, który ułatwia pracownikowi obserwowanie, jak rośnie jego kapitał na przyszłość. Do tej pory na swoje rachunki logowało się tylko ok. 22% uczestników programu. Możliwość szybkiego sprawdzenia stanu swoich oszczędności w jednym miejscu i potwierdzenia konkretnych, wymiernych zysków utwierdzi uczestników PPK w przekonaniu, że warto być w programie – powiedział Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK.
Serwis MojePPK dostępny jest w języku polskim, angielskim i ukraińskim. W przypadku pytań zachęcamy do korzystania z infolinii, działającej pod numerem 800 775 775.
Autor: Natalia Duda