16 listopada 2020
Od 1 stycznia 2021 r. do umów o zarządzanie PPK nie będzie stosować się nowego Prawa zamówień publicznych tylko w przypadku, jeśli wartość zamówienia będzie mniejsza niż progi unijne. Podstawą ustalenia wartości zamówienia będzie wynagrodzenie podmiotu zarządzającego PKK.
Podstawą ustalenia wartości zamówienia na zarządzanie PPK powinny być wszystkie składowe wynagrodzenia wykonawcy za świadczenie usług zarządzania PPK. Maksymalny limit wynagrodzenia za zarządzanie funduszem inwestycyjnym, funduszem emerytalnym lub subfunduszem, w którym lokowane są środki gromadzone w PPK, to 0,5% wartości aktywów netto funduszu. Dodatkowo podmiot zarządzający będzie mógł pobierać wynagrodzenie za osiągnięty wynik w wysokości do 0,1% wartości aktywów netto funduszu. Maksymalnym wynagrodzeniem wykonawcy będzie zatem maksymalna wartość procentowa aktywów funduszu. Wskaźnik ten - wraz z danymi dotyczącymi uczestników PPK u danego zamawiającego - powinien stanowić podstawę do ustalenia szacunkowej wartości zamówienia.
"Nie należy utożsamiać wartości zamówienia na zarządzanie PPK ze środkami zgromadzonymi w PPK, na które będą składać się m.in. wpłaty podstawowe i dodatkowe finansowane przez podmiot zatrudniający i uczestników PPK, wpłaty powitalne i dopłaty roczne finansowane przez państwo oraz zyski z inwestowania środków zgromadzonych w PPK. Środki te nie będą bowiem stanowić wynagrodzenia wykonawcy", wyjaśnia Anna Puszkarska, ekspert Biura Redakcyjnego Portalu PPK w tekście opublikowanym w serwisie Infor.pl.
Całość wyjaśnień dotyczących ustalania wartości zamówienia na zarządzanie PPK zgodnie z nowym Prawem zamówień publicznych w tekście poniżej.
(mj)