25 października 2020
Deklaracja finansowania wpłaty dodatkowej obowiązuje od dnia jej złożenia przez uczestnika PPK. Już od pierwszego wynagrodzenia wypłaconego uczestnikowi po złożeniu tej deklaracji trzeba naliczyć i pobrać wpłatę dodatkową.
Podmiot zatrudniający i uczestnik PPK mają obowiązek finansować podstawowe wpłaty do tego systemu. Uczestnik PPK może także zadeklarować wpłatę dodatkową w wysokości do 2 proc. wynagrodzenia. Może również później, w formie zmiany deklaracji, zmienić wysokość wpłaty dodatkowej (np. z 1 proc. na 2 proc.) bądź zrezygnować z jej finansowania. Podmiot zatrudniający może zadeklarować, w umowie o zarządzanie PPK, finansowanie wpłaty dodatkowej w wysokości do 2,5% wynagrodzenia.
- Zarówno pracodawca, jak i pracownik, sami decydują, czy chcą finansować wpłaty dodatkowe do PPK. Złożenie przez pracownika deklaracji o finansowaniu wpłaty dodatkowej nie spowoduje, że wpłatę dodatkową będzie musiał finansować także pracodawca - wyjaśnia Anna Puszkarska, ekspert Biura Redakcyjnego Portalu PPK w tekście opublikowanym w serwisie Infor.pl.
Całość wyjaśnień dotyczących wpłat dodatkowych do PPK w tekście poniżej.
(apu)